Przygotowanie obiektów do odbiorów i kontroli przeprowadzanych przez PSP
Jeżeli przygotowujesz się do zgłoszenia zakończenia inwestycji i zamierzasz przystąpić do użytkowania obiektu, zachęcamy do skontaktowania się z nami
Przygotowanie obiektów do odbiorów i kontroli przeprowadzanych przez PSP
Inwestor, na którego nałożono obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego lub gdy projekt budowlany obiektu budowlanego nieobjętego obowiązkiem uzyskania pozwolenia na użytkowanie wymagał uzgodnienia pod względem ochrony przeciwpożarowej lub wymagań higienicznych i zdrowotnych., na podstawie art. 56 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane - jest obowiązany zawiadomić, zgodnie z właściwością wynikającą z przepisów szczególnych, organ Państwowej Straży Pożarnej.
Podstawa Prawna
Zgodnie z art. 56 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane(Dz.U. 2023 poz. 682) inwestor ubiegający się o pozwolenie na użytkowanie obiektu budowlanego zobowiązany jest do zawiadomienia Państwowej Inspekcji Sanitarnej i Państwowej Straży Pożarnej o zakończeniu budowy obiektu i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania. Zadaniem wyznaczonych organów jest zweryfikowanie zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym. Obowiązek ten dotyczy także obiektów, które nie są objęte obowiązkiem uzyskania pozwolenia na użytkowanie, ale wymagają uzgodnienia pod względem ochrony przeciwpożarowej lub wymagań higieniczno-zdrowotnych. Jeżeli w ciągu 14 dni od momentu złożenia zawiadomienia stosowne organy nie zajmą stanowiska w sprawie, jest to równoznaczne z niezgłoszeniem sprzeciwu lub uwag wobec zgłoszenia.
Najważniejsze jest bezpieczeństwo
Nasze główne zadanie przy zgłaszaniu budynku do kontroli straży pożarnej polega na jego idealnym przygotowaniu dla właścicieli. Korzystając z naszego bogatego doświadczenia i gruntownej wiedzy o procedurach, świadczymy usługę szybko, efektywnie i terminowo.